na naší škole vznikl 1. 9. 1988. Tento obor pomohla založit a rozvinout pí. uč. Mgr. Věra Kovářová. Pedagogická práce ve výtvarném oboru je ovlivněna těmito myšlenkami.
1. Výtvarný obor tu není proto, aby se z každého žáka stal velký umělec. Chce žáky naučit lépe se dívat na vše kolem a seznámit ho se základy „výtvarného myšlení“ a se základy „výtvarné řeči“ a pomoci nich pak vyjádřit své vlastní pocity a představy. Žák, který je takto vybaven, se zároveň učí rozumět soudobým obrazům a objektům, komunikovat s nimi a tak jimi obohatit svůj život. 2. Náš výtvarný obor poskytuje žákům příležitost k zajímavým rukodělným činnostem. Při nich má každý žák šanci být úspěšný, a to i děti, které postrádají akademicky chápané výtvarné nadání. Činnost, která se daří, zároveň i těší. 3. Pomocí různých her s výtvarnými prostředky objevují žáci působivost vznikajících nahodilostí, vytváří kompozice se zajímavým rytmem tvarů, barev a ploch. Ani soudobí umělci se nestydí za přelétavost, za potěšení z nahodilostí. Tvorba je jejich hra, i když nezřídka hluboce prožívaná. 4. Výtvarnou činnost se vyučující snaží koncipovat tak, aby znovu a znovu vyvolala vlnu dětského zájmu. To znamená, že hledá soulad mezi daným úkolem a potřebami dítěte. Přemýšlí, jak obohatit výtvarný projev dětí změnou technologie a pracovního postupu. 5. Význam výchovy uměním vyučující vidí také v tom, že pomáhá žákům objevit a rozvinout talent. Učí je hledat cesty k sebevyjádření. Učí je také prožívat pocit radosti z dobře vykonaného díla. Právě tento pocit radosti z tvoření je jedním ze základních pocitů, které dávají lidskému životu smysl. Žáci výtvarného oboru se svými pracemi zúčastnili mnoha soutěží a výstav. 1989 – Bienále fantazie – celostátní soutěž Martin – oceněni 2 žáci Švýcarsko – výstava v Bernu – “ Namaluji tě babičko“ 1989 – 90 – Přehlídka výtvarných oborů – celostátní – některé výtvarné práce jsou publikovány v matodice výtvarné výchovy 1990 – 91 – Alšova země – celostátní soutěž – oceněn 1 žák 1991 – 92 – Alšova země – celostátní soutěž – oceněni 2 žáci 1992 – 93 – Příroda očima dětí – okresní soutěž – oceněno 10 žáků Podpora zdraví – celostátní soutěž – oceněno 7 žáků KOH -I -NOOR – celostátní soutěž – oceněni 3 žáci Každý rok řada ocenění v okresní soutěží. 1993 – 94 – „Děti, mládí mír a umění“- oceněno 15 žáků Evropa ve škole – celostátní soutěž – oceněno 5 žáků Kalendáře pro Královopolskou strojírnu Projekt Ptáci – zvláštní cena 1994 – 95 – oblastní přehlídka výtvarných oborů – oceněna celá metodická řada „Kůra stromu“ a projekt „Hudba jinak“ – pořízena videokazeta návštěva v Základní integrované škole pro nevidomé a slabozraké – předání „hmatových hraček“ vyrobených našimi žáky 1997 – 98 – „Oheń tance“ – celostátní soutěž – oceněno 11 žáků Cena Itálie 1998 vyhlášeno MŠMT a Velvislanectvím Itálie – oceněni 3 žáci 1998 – 99 – Přehlídka výtvarných oborů – cena poroty za textilní kolekci na téma „Kontrasty“ Národní kolo – soutěž Evropa ve škole – oceněn 1 žák 2000 – 01 – účast na celostátní akci „Putování po rukou“ 2001 – 02 – Putovní výstava Gotika očima dětí ZŠ Kanice, Kostel ve Křtinách, Kulturní dům v Koryčanech, Kaple sv.Barbory na Buchlově – do nemocnice v Brně Bohunicích jsme zaslali 17 ks závěsných reliéfů zvířat na výzdobu oddělení dětské onkologie – 6 obrazů pro zubní oddělení v Brně Bystrci – obrazy našich žáků zdobí chodby na Ambulanci dětské onkologie i na Klinice dětské onkologie ve FN Motole v Praze